guløret terrapin 1 eller 2???

Her kan alle registrerede brugere stille spørgsmål vedr. sumpskildpadder

Redaktør: Lilli

guløret terrapin 1 eller 2???

Indlægaf anjapige » 01-03-2010 19:36:55

Hej herinde

Er der nogle der er søde at fortælle mig, om det er bedst med 1 eller 2 guløret terrapin? Min lille søn fik nemlig en i fødselsdagsgave i lørdags der er 6 mdr. Og vi har talt lidt om, om den egentlig ikke har bedst af at have en ven??
Tak for hjælpen. Jeg kommer sikkert med flere spørgsmål da jeg ikke har en fis forstand på den :)
anjapige

Re: guløret terrapin 1 eller 2???

Indlægaf Lilli » 02-03-2010 07:44:45

Hej Anja

Velkommen på forummet =) Jeg håber i får lige så stor glæde af skildpadden som vi andre her på forummet har af vores :D

Det kommer helt an på om i har pladsen til det.

Skildpadderne kan have glæde af hinanden, men kun hvis de begge har mulighed for at sole sig, og de har plads nok til at svømme på. Så længe de er små kan et alm akvarie gøre det, men når de vokser til kræver de en del plads, så det skal man lige huske.

Jeg ved ikke hvordan i holder den, men du får lige et kort intro:
Husk at de skal have en varme/tørre plads med de 37-40 grader, husk at den skal have varieret foder (snegle, rejer, fisk osv som unge, mere grøndpræget jo ældre den bliver) og husk at sumpskildpadder er et flugt dyr, der helst vil være i vandet, og ikke har godt af at blive tager op. Husk at den skal have vitamin og kalk tilskud.

Hvis i vil have en mere, så er det klart det bedste at i får fat i en af samme art, dvs en anden guløret terrarpin. Der er mange der prøvet ar blande arter, men det har hverken skildpadderne eller menneskerne noget glæder af :D

Du skal bare stille spørgsmål, vi sidder en del og hygge-snakker og har stor glæde af at udveklse erfaringer :D
Venligst Lilli
Lilli

Geografisk sted: Århus C

Re: guløret terrapin 1 eller 2???

Indlægaf Denes » 06-04-2010 20:22:59

hej hej, kan klart anbefale en ven til jeres skildpadde, startede selv med at købe en og efter et stykke tid tænkte jeg også om den ikke sgu ha en ven, så det fik den og jeg ku se stor forskel på dens adfærd (kan ikke padde-sporg) men de virker meget glade for hinaden, igen tegn på "kamp" eller "vold" heller ikke når de bliver foderet ja de venter nærmest pænt i kø :) så jeg er rigtig glad for at vi vaglte at købe en til.

Meen så skal det også siges at det kræver meget arbejde med at holde dem ( faktisk mere end jeg enlig havdet troet, men nu er jeg helt ville med dem så det gør ikke noget :)

Hvis man vil ha det beste til dem så skal de ha god svømme + dybde plads, sol + varme plads(tør) og hvile plads uden varme(tør) UVA, UVB og Varme Pære, som jeg har forstået kan de godt undvære UVB lys, vand temp 25 - 28 gr, brug grus/steen bund og ikke sand det får de nemlig bare i øjne, hvis du vil havde planter så vælg plastik for de andre bliver spist :)

mvh Denes, og tak til dem som hjalp os da vi fik vores padder ALEX og FELIX
Denes

Tilbage til Sumpskildpadder